2440906709459855

Vanuit huis je immuunsysteem versterken? Dat kan! En zelfs eenvoudiger dan je denkt. 

Deze roerige en onzekere tijden brengen ook kansen met zich mee. Juist ook in hoeken die je niet verwacht. 

Zo kun je met een aantal eenvoudige stappen je immuunsysteem versterken. Gewoon vanuit huis. 

Dit zijn mijn tips die in de praktijk goed werken:

1. Eet bij elke maaltijd groenten en fruit en neem kwalitatief goede voedingssupplementen, zoals een multi, vitamine C, visolie en een pre- en probiotica preparaat. Maar ook zwart komijnzaad, omdat je daarmee de slijmvliezen van je darmen aansterkt. Die slijmvliezen bepalen in grote mate je immuniteit. Let op: er zitten enorme kwaliteitsverschillen in de supplementen. Goedkoop is vaak duurkoop. 

2. Begin elke dag met een 7-minute workout, gewoon op een yogamat of de vloer. Ik doe dit 4 dagen in de week (mijn werkdagen) en ik vind het super! Je merkt echt verschil. Liever niet met een app? Ga dan 30x de trap op en af binnen een door jou gestelde tijdslimiet en doe daarna een paar push ups. 

3. Zorg dat je voldoende slaapt. Tijdens je slaap regenereren je cellen en dat is hard nodig in deze tijd. Een betere hersteller – ook na sport – is er niet. De kwaliteit van de slaap is ook belangrijk. Combineer dit daarom met tip 5 door een half uur voor het slapen gaan helemaal uit te checken op een manier die bij je past. 

4. Drink zo’n twee liter water op een dag, beperk koffie tot max. 2 kopjes per dag, geniet ook van wat lekkere thee, zoals verse gember of kruidenthee en drink alcohol niet of met mate. En als je alcohol drinkt, kies dan voor rode wijn omdat daar o.a. resveratrol in zit. Resveratrol werkt als een antioxidant en heeft ook een ontstekingsremmende werking. Drink wel met mate.

5. Keer naar binnen door even niets te doen, te mediteren en alleen het broodnodige mee te pikken van wat de media met ons delen. Bijv. de persconferentie van premier Rutte wel, non-stop op refresh klikken op nu.nl niet. En heb vertrouwen in je lichaam en de kracht van gedachten. Want je gedachten hebben grote invloed op je lichaam. Probeer dus zo positief mogelijk te zijn en wees dankbaar voor wat je hebt. 

Deze tips lijken eenvoudig en in feite zijn ze dat ook. De uitdaging is het DOEN. 

Pak elke week 1 tip en voer ‘m dagelijks uit. Zo creëer je een nieuwe gewoonte tot je niet anders meer wil. 

Het vergt wat wilskracht en doorzettingsvermogen. Maar he: you got this! 

Maak er een mooie dag van!

Denise

P.S. Als je tips wil wat kwalitatief goede voedingssupplementen zijn of hoe je beter kunt ontspannen, stuur me dan een bericht. Ik help je graag. 

Print Friendly, PDF & Email