“Hoe eet ik meer groenten op een dag?” En: “waar haal ik de tijd vandaan om gezonder te eten?” zijn twee vragen die ik regelmatig hoor van mijn cliënten. Logisch ook, want we hebben nu eenmaal weinig tijd maar willen wel werken aan onze gezondheid. Mijn tip: pak eens wat vaker een zakje wokmix en kijk wat je lekker vindt om erbij te eten. Zoals een stukje zalm uit de oven of deze crackers met makreel. Kost je weinig tijd en is heeeel lekker. Prima lunch of diner toch?

Ingrediënten

  • 100 gr. gestoomde makreelfilets
  • 250 gr. wokgroenten naar keuze
  • 1 thl. kokosolie
  • wat kappertjes
  • beetje mayonaise (liefst zelfgemaakt)
  • glutenvrije crackers, zoals deze van Leev
  • scheutje tamari (sojasaus zonder tarwe)
  • scheutje sesamolie
  • scheutje extra vierge olijfolie

Zo maak je het

1. Verwarm 1 thl. kokosolie in een wokpan en voeg hier de wokgroenten aan toe. 

2. Wok de groenten gedurende een paar minuten tot de groenten iets zachter, maar toch knapperig zijn. 

3. Beleg de crackers met stukken makreel filet en doe hier een beetje mayonaise en wat kappertjes op. 

4. Schep de groenten in een schaaltje en doe hier wat tamari, sesamolie en olijfolie overheen. 

Zo lekker, gemakkelijk en snel kan een gezonde lunch zijn. 

Teveel gedoe, omdat je op je werk bent? Neem de crackers apart verpakt van de makreel mee en eet er een salade bij. 

P.S. Wil je recepten zoals deze in je inbox ontvangen? Meld je dan even hier even aan. 

 

Print Friendly, PDF & Email